kamaro 009 - Honzova kroska

Zakázkový rám pro Honzu, který původně chtěl jen vidlici ale nakonec to skončilo u celého rámu. A to v tom nejlepším materiálu, který je pro stavbu ocelových rámů k dispozici. Rámový set je kompletně ocelový a rám i s vidlicí jsou provedeny do mufen. kamaro 009 - Honzova kroska

Projekt

S Honzou jsme řešili celkový koncept rámu, dle jeho preferovaného stylu jízdy jsme volili průměry trubek. Asi nejdéle jsme laborovali se sklonem horní rámové trubky, nakonec jsme se rozhodli ji udělat téměř vodorovnou. Požadavek byl na průchodnost plášťů do šířky 40mm, což se podařilo splnit při využití vzpěr s CX prohnutím a rovnými sedlovými vzpěrami.
Největší problém z hlediska geometrie byl s mufnou mezi spodní rámovou a hlavovou trubkou. Zde nám úhel mufny nevyhovoval, takže jsme se rozhodli mufnu rozříznout a její úhel upravit.

Rám a vidlice

Rám je vyroben z kombinace různých materiálů. Základní trojúhelník je z řad Spirit a Life, hlavová trubka a vzpěry jsou nerezové ze sady XCr. BB spojka je také nerezová. Spodní rámová trubka má průměr 35 mm, horní rámová a sedlová trubka mají průměr 31,8 mm a sedlovka má průměr 30,9 mm. Rám neobsahuje návarky na košíky, je však připraven na osazení blatníků. Ostatní vedení je venkem. Stahování sedla je řešeno šroubem integrovaným mezi sedlovými vzpěrami, kdy byla mufny výrazně upravena - bylo potřeba odstranit původní stahování sedla a naopak některé části doplnit. Následně byla mufna tvarově upravena do svého finálního tvaru, který navazuje na sklon sedlových vzpěr. Vidlice využívá klasické CX korunky pro rovné nohy a rovný 1 ⅛" krk vidlice. Nohy jsou Reynolds 953. Rám i vidlice využívá nerezových čepů na bzdy s demontovatelným čepem.
Rám byl lakován do odstínu Mitsubishi Red Diamond. Nerezové části (vzpěry, patky, nohy vidlice) byly ponechány v leštěném provedení.
Finální hmotnosti včetně laku - rám 1784 g a vidlice 754 g.

Osazení

Osazení rámu již řešil jeho majitel. Leštěné části jsou doplněny leštěnými hliníkovými ráfky, sedlovkou a předstacem. Náboje jsou leštěné Chris King, ostatní komponenty jsou Sram Red doplněné mini-V brzdami FRM a klikami Tune Big Foot.
Osazení se průběžně mění, na některých fotkách je tak ještě starší sedlo a brzdy v původním červeném eloxu.

Rámkamaro frameworks, Columbus XCr, Spirit, Life, do mufen
Vidlicekamaro frameworks, Reynolds 953, do mufen
Hlavovésložení Cane Creek Reserve 105. kus z 500
KlikyTune Big Foot
Středové složeníSunrace
PřesmykačSram Red
MěničSram Red
ŘazeníSram Red
PřevodníkSpecialites TA 29/42
KazetaShimano Ultegra 11-28
ŘetězCampagnolo C10
NábojeChris King R45
BrzdyFRM DP4 mini
RáfkyH+SON Archetype
DrátyDT Swiss aerolite
PedályCrankbrothers Eggbeater 11
ŘídítkaRitchey Logic II
Představecvyleštěný Thomson X4
Sedlovkavyleštěný Ritchey Classic
SedloGilles Berthoud Galibier
PláštěChallenge Strada Bianca PRO 36

Za fotografie kompletního kola děkuji Honzovi.





Fotografie

Takto to začalo...
Takto to začalo...
Materiál
Materiál
Mufny po lehké úpravě ztenčením
Mufny po lehké úpravě ztenčením
Odvrtávání konců trubek
Odvrtávání konců trubek
Odvrtávání konců trubek
Odvrtávání konců trubek
Úprava úhlu mufny - musel jsem ji rozřezat a stáhnout
Úprava úhlu mufny - musel jsem ji rozřezat a stáhnout
Zapájený základní trojúhelník
Zapájený základní trojúhelník
Kontrola rovinatosti
Kontrola rovinatosti
Kontrola rovinatosti
Kontrola rovinatosti
Frézování sedlovky (sedlová trubka zatím nevybroušena do finálního tvaru)
Frézování sedlovky (sedlová trubka zatím nevybroušena do finálního tvaru)
Frézování hlavové trubky
Frézování hlavové trubky
Frézování středu
Frézování středu
Stahování sedla ve finální podobě
Stahování sedla ve finální podobě
Stahování sedlovky ve finální podobě
Stahování sedlovky ve finální podobě
Komplet v laku
Komplet v laku
Detail u sedlovky (šroub pro stažení není průchozí)
Detail u sedlovky (šroub pro stažení není průchozí)
Rám v laku
Rám v laku
Rám v laku
Rám v laku
Hlavová část v laku
Hlavová část v laku
Vnější vedení
Vnější vedení
Středová část
Středová část
Stahování sedlovky
Stahování sedlovky
Nastrojené kolo
Nastrojené kolo
Nastrojené kolo
Nastrojené kolo
Nastrojené kolo
Nastrojené kolo
Nastrojené kolo
Nastrojené kolo
Nastrojené kolo (zatím poslední setup)
Nastrojené kolo (zatím poslední setup)
Autor: RomanPočet zobrazení: 552 x
Vloženo: 27.12.2021Upraveno: 27.12.2021

   

© kamaro, XHTML 1.1, CSS 2.1, vygenerováno za 0 s