Konečně jsem se dostal k nějaké aktualizaci webu. Doplnil jsem nově vyrobená kola za poslední roky.
Co mě čeká teď? V plánu mám dvě silniční kola pro mě a pro Katku. Bude to v topu a v minimalistickém stylu - nerez, spousta karbonu, hydraulika a elektrika.
Navíc mě oslovují i další zájemci, rozjednán je jeden silniční rám a ještě nějaké další stavby v záloze. A ozval se také Honza, který nutně potřebuje na třítečku představec :-)
Roman, 27.12.2021
Rámy pro naše nová cestovní kola jsou hotové, právě bylo dokončeno laková a nastává fáze montáže.
Nebude to nic lehkého, protože veškeré vedení je vedeno vnitřkem rámu, hadice přední brzdy vstupuje do představce a vychází těsně před brzdovým třmenem. Zadní brzda stejně jako řazení je také vedeno vnitřkem poměrně úzkých vzpěr. Uvnitř rámu také bude vedení od baterií k přednímu a zadnímu osvětlení. V rozšíření za hlavovou částí se bude nacházet jednotka Arduino kontrolující stav nabití vnitřních baterií, ovládající osvětlení a umožňující napájení mobilního telefonu pro který je připraven držák na řidítkách.
Pohon bude obstarávat 11 rychlostní planetová převodovka Shimano Alfine (s drobnou úpravou na ovládání řazení).
Rám je dále vybaven integrovanými nerezovými nosiči optimalizovanými na brašny Ortlieb Front Roller, zadní osvětlení je integrováno přímo do konstrukce nosiče. Rám bude doplněn i subtilními blatníky.
Roman, 13.6.2018
I když zrovna nemáme v tomto období přebytek volného času, stavba kol relativně dobře pokračuje. Rám pro moje kolo, který je obdobou nedávno představeného kola pro Katku, je již dotažený do stejné fáze rozpracovanosti.
Tento týden jsem si zkusil také výrobu své první pevné vidlice. Nebude určena pro tato nová kola, protože je pro ně hodně masivní. Je určena na expediční speciály, které jsou v plánu jako kamaro 005 a posléze kamaro 006. Tyto kola budou využívat stejné zadní kolo s převodovkou Shimano Alfine, ale budou mít jinou rámovou sadu, budou vybavena velkými nosiči (vpředu i vzadu), budou skládací (nechte se překvapit). Moje kolo bude mít v předním náboji dynamo pro nabíjení telefonu, Katčino přední kolo bude mít zadní náboj - vidlice bude připravena na šířku 135mm a náboj bude osazen řemenicí. Přední kolo tak bude sloužit jako jedno rezervní zadní kolo v případě poruchy převodovky. Tato rezerva bude pochopitelně disponovat pouze jedním převodem.
Celkový pohled
Z profilu
Detail pájení
Roman, 19.3.2016
Pustil jsem se do výroby nového kola pro Katku. Ta hromada trubek z poslední aktuality se pomalu mění na nový rám.
Takto to vypadá z profilu
Pohled na řidítka
Pohled zezadu...
... a zepředu
Takto to většina lidí uvidí :-)
Oblast u středové spojky
Bi-laminated
Alfine s upraveným vedením lanka
A z druhého úhlu
Roman, 15.2.2016
Už mám pohromadě materiál na další stavby, které mě čekají. Budu dělat dva rámy současně, bude se jednat o cestovní kola pro mě a Katku.
Bude to trochu usedlejší než nedávno představené kolo v růžovo-zlaté kombinaci, ale i tak to bude dost netradiční.
Kola budou mít malý integrovaný nosič na postranní brašny, pohon bude zprostředkován jedenáctirychlostní převodovkou Shimano Alfine poháněnou řemenovým převodem. Kolo bude doplněno atypickými řidítky vlastní výroby, integrovanou sedlovkou, blatníky a opět i osvětlením. Počítá se s umístěním baterií v rámu podobně jako u předchozího modelu.
Hromada trubek
Zadní nerezové patky - pevná část
Materiál na vidlice
Roman, 20.12.2015