Můj první rám do mufen. Musel jsem si tuto technologii vyzkoušet, než jsem ji mohl nabídnou. Nakonec z toho vznikla tato jednoduchá dvourychlostní sranda kroska. |
Kolo jem se rozhodnul postavit okolo nábojů Sturmey-Archer, které jsem měl doma volné. Protože ty nejsou vybaveny pro uchycení kotoučů brzd, musel jsem po dlouhé době sáhnout po ráfkových brzdách. Protože úhly mufen ovlivňují úhly rámu, pro mou velikost mi vycházel střed trochu výše než bych jej normálně udělal. Kolo je určeno pro kratší cesty, takže jsem si mohl dovolit i trochu větší rozdíl mezi výškou sedla a řidítek, který by pro mě již při delší cestě byl méně pohodlný. Zadní patky jsou atypické, umožňují posun zadního kola pro napnutí řetězu a mají i jemné nastavení pomocí skrytého šroubu. Zadní sedlové vzpěry jsou řešeny velice tenkou monostay konstrukcí. Vedení k zadní i přední brzdě je řešeno vnitřkem konstrukcí, z rámu a představce již vystupují přímo brzdová lanka.
Rám je kompletně z trubek Columbus Life osazených do mufen. Pouze zadní sedlové vzpěry jsou řešeny jako monostay konstrukce z bezešvých Cr-Mo trubek, které pro snížení váhy byly navíc částečně ztenšeny. Stejným způsobem byl odebrán i materiál z vnitřní strany hlavové trubky. Rám má integrovanou sedlovou trubku, ke které jsem vyráběl i upevňovací část. Rám má přesně nastavenou výšku sedla dle mých potřeb, drobnou úpravu bych řešil výrobou nového upevňovacího systému. Hmotnost rámu včetně integrované sedlovky a jejího upevňovacího systému je 1692 g.
Vidlice využívá klasickou korunku pro CX připravenou pro přímé oválné nohy. Koncovky jsou nerezové, sloupek vidlice je přímý 1 ⅛" a pro úsporu váhy byl zeslaben.
K rámu jsem vyráběl i představec, který je opět řešen do mufen. Délka představce je 100 mm a uvnitř je připraveno vedení k vnitřní brzdě, kdy lanko vystupuje ve spodní části představce a přímo ovládá brzdu. Jemné nastavení je řešeno nastavovacím šroubem.
Pro tento rám jsem tvarově upravoval mufny. Z pravé strany jsou mufny vybroušeny do tvarů vlnek, z levé strany je provedena vždy trojtečka.
Rám byl připraven pro dvourychlostní převodovku v zadním náboji, který má šířku 120 mm. Bohužel moje náboje mají 36 děr a to mě výrazně omezovalo v možnosti použití ráfků. Na 36 drátů nejsou k dispozici lepší ráfky, které by byly připravený na provoz v bezdušovém provedení. Nakonec jsem se rozhodnul osadit kolo cyklokrosovými galuskami Tufo na ráfcích Mavic Open Pro T ve stříbrném provedení.
Brzdy jsou cantilevrové Tektro, stejně jako brzdové páky. Kliky a převodník jsou Campagnolo, kliky byly přeleštěny. Sedlo jak jinak než od Brooksu.
Rám | kamaro frameworks, Columbus Life |
Vidlice | kamaro frameworks, Columbus SL |
Hlavové složení | KCNC, přelakované |
Kliky | Campagnolo Veloce (r. 2000) |
Středové složení | Campagnolo Veloce (r. 2000) |
Měnič | dvourychlostní zadní náboj |
Převodník | Campagnolo 42 zubů |
Kazeta | pastorek Sturmey-Archer, 23 zubů |
Řetěz | KMC Z1 |
Náboj přední | Sturmey-Archer HBT30-F |
Náboj zadní | Sturmey-Archer S2, kick shift 2 rychlosti |
Brzdové čelisti | Tektro CR710, špalky Koolstop |
Brzdové páky | Tektro |
Ráfky | Mavic Open Pro T |
Dráty | přední DT comp. 1.8-1.6-1.8, zadní DT champ. 2.0 a comp. 2.0-1.8-2.0 |
Pedály | Shimano PDM520 |
Řídítka | BMC, hliník |
Představec | kamaro frameworks, ocel do mufen |
Sedlovka | integrovaná, upínání vlastní |
Sedlo | Brooks Swift |
Pláště | galusky Tufo Cubus a Primus |
Autor: Roman | Počet zobrazení: 353 x |
Vloženo: 27.12.2021 | Upraveno: 27.12.2021 |